fisketävling!

hej, glömde bort och skriva om gårdagens fisketävling, så gör det nu ist,
klockan halv 8 gick jag upp packade ihop allt jag skulle ha med mig ut på isen,
3 par pimpelspön, isdubbar, isskopa, maskar, varm oboy och bullar,
sen kom amanda, josefin och hasse och hämtade upp mig, sen när vi var framme vid nässjön där fisketävlingen skulle äga rum fick vi typ betala någon avgift, och vid 10 tiden gick starten, så då borrade vi upp ett varsit hål och sänkte ner betet och lina i hålet.
alldeles i början gick det väl ganska bra, då fick jag en liten abborre, men efter det nappet gick det segt... fick 2 till små fiskar i slutet av tävlingen, allt som allt höll på i 4 timmar, så 3 småfiskar på 4 timmar? inte så härligt, men något som var härligt den dagen var vädret, solen sken ut över skönn och vi satt och solade i våra camping stolar, det enda negativa var att det blåste lite till och från, och att det inte nappade lika bra som man hade hoppats på,
sen när vi var klara så vägde vi våran fiskepott, och mina 3 fiskar vägde 140 gram (a)
sen på prisutdelningen så kom jag typ 6/7 i junior gruppen, 12 - 19 åringar.
fick 2 parfymer, och en keps, allt i blått! haha men en riktigt trevlig dag som slutade hemma hos morbro, där vi åt thaimat. mums!

mot kvällningen så kom johannah westerlund hem till mig, och så kom jonthe och simon, vi tittade på film typ till 11 på kvällen då gick killarna hem och johannah hade somnat. hah ;-)
här har ni några bilden från fisketävlingen!

 
                         Amanda!                                                                        josefin!
 
                     första fisken! ;-)                    och här är alla mina små söta fiskar som jag fick (a) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0